torsdag den 12. juli 2012

I BYEN

Hej igen!
I dag har jeg så befundet mig i Adelaide i to dage, selvom jeg har det som om jeg har været her meget længere.
I dag var jeg inde i byen sammen med Mel og Sascha og Grandma. Vi shoppede, spiste frokost og købte nogle meget grimme læder sko til mig som jeg skal have på til skoleuniformen. Jeg købte også en rød skjorte fra en butik der hedder Target, som man åbenbart burde kende...
Byen er virkelig stor og der går sådan 100 busser derinde af, så det er ret svært at finde rundt i. Men man kan komme alle steder hen med bussen så når man har fundet ud af hvilken man skal have er det rigtig smart. Og så skal man huske at de kører i venstre side, det er virkelig også forvirrende!
Og så er der butikkerne. Der er så mange forskellige, det er helt vildt! Halvdelen af dem ved jeg virkelig ikke hvad de bruger til, men der er i hvert fald mange. Og store supermarkeder med alt - det elsker jeg.
Jeg havde regnet med at Adelaide ville være en lidt lille by, men det er det virkelig ikke.
Der er noget der hedder Rundle Mall, som er en gågade ligesom Strøget og der er virkelig, virkelig mange mennesker.
De har også mange flere madsteder end i København, det er helt vildt lækkert. Der er sådan et center i midten af Rundle Mall, hvor hele underetagen er fyldt med forskellige mad ting. Og der er virkelig alt hvad man kan forestille sig fra Sushi til Subway, fra Thai til Mexicansk og så er det selvfølgelig bagerier og is osv. - Vi spiste Subway, so yum! Som de ville sige herovre ;-)
Men det er også dejligt at være hjemme. Jeg har lige været i bad og nu skal jeg bare slappe af, for jeg fik feber i løbet af natten og det vil jeg gerne have væk så hurtigt som muligt...

Vi ses! :-)


Ved siden af byen løber Torrens flod.


Det her er den lokale shop, lige om hjørnet. Det er utroligt så mange forskellige varer de har! 


Rundle Mall, med skulptur i midten :-) 


Det her er inde i en butik der svarer lidt til vores Matas...


Hjemme igen og har lige været i bad. Her med min nye trøje på.
- Bare til hvis i havde glemt hvordan jeg så ud... Hihi :-)


Og her er så mine sko! Tihi, tænk jeg skal have dem på i skole...
Glæder mig til at få skoleuniformen så skal i nok få billeder!

- Heeeeeeej



4 kommentarer:

  1. Læser med hver gang du poster <3 hihi glæder mig mere og mere til selv at komme afsted når jeg læser dit!! Du mangler dit friske grin på billedet :D håber alt er fantastisk vi ses over skype!!

    SvarSlet
  2. Ihh, godt du følger med Emma :)
    Og ved godt at jeg ser lidt sur ud, men det er jeg ikke - bare rolig! ;)
    Knus

    SvarSlet
  3. det kunne jeg aldrig tro med dine fantastiske oplevelser på så kort tid! :D det er mærkeligt at følge dit liv på denne måde.. men rigtig sjovt :) hvornår starter du i skole??

    SvarSlet
  4. Undskyld jeg ikke har svaret Emma - skal lige vende mig til de her kommentarer osv. Men jeg startede i tirsdags :D

    SvarSlet