søndag den 31. marts 2013

PÅSKE

Hej alle og rigtig glædelig påske!
Her er det blevet søndag aften og tre ud af vores fire fridage er gået og så er det jo snart tilbage i skolen igen...
Blev desværre lidt syg i går, hvilket jeg også har været i dag, så det er virkelig øv, men ellers har jeg haft nogle gode dage :-)
Good Friday var alt lukket så der spillede jeg bare med Maria om formiddagen og Lotus senere på dagen. Lørdag var det normal dag igen hvor jeg besluttede at lege turist. Først tog jeg til Adelaide Central Market som er et kæmpe mad-marked inde i byen. Så var jeg et smut forbi Rundle Mall da der var udsalg og så tog jeg også til the Art Gallery of South Australia som var helt vildt flot.
Og så om aftenen fik jeg det desværre ikke så godt, så der lå jeg bare i sengen... I dag slappede jeg bare af først på dagen og så tog jeg til South Australian Museum her til eftermiddag som også var helt vildt spændende. Der var forskellige afdelinger hvor jeg mest var i den om Aboriginals men jeg så også noget med en masse dyr osv.
Og ellers har jeg selvfølgelig fået spist en masse påskeæg og cross buns, som er noget alle spiser til påske her. Synes generelt folk går mere op i påsken her end derhjemme, men det er bare hyggeligt.

Her kommer billeder!






Det her var fra Easter Egg Hunt på skolen, som var om onsdagen :D





Her har vi en cross bun.
Man kan enten få dem med chokolade eller rosiner og normalt er der glasur på toppen men det var der altså ikke
på denne her. Men meget lækre - vi burde få dem i Danmark ;-)





Og påskeæg til Mel og David.
Mel havde lavet en helt pose til hver af mig og Ren og Sascha med chokolade, det var helt vildt sødt.





Og dekoration på bordet.




Så kommer vi til lørdag - Turist dagen...




Town Hall inde i byen





Victoria Square





Og Victoria Square igen - på vej til Central Market





Her har vi indgangen





Og så var der ellers frugt og grønt i lange baner





Der var virkelig mange mennesker og stemningen var helt anderledes end udenfor, men det var meget sjovt at opleve.





Og mere lækkert frugt





The Central Market er lige ved siden af China Town, som i ser starten af her...





Og her på Rundle Mall, hvor der er kommet nyt center - Rundle Place - som er meget fint.





Gade musik 





Og selvfølgelig en cross bun :D





Så kom jeg hen til The Art Gallery of South Australia





Turner var en af udstillerne 





Og her er jeg så kommet indenfor





Der var så mange flotte udstillinger, men skal nok lade vær at kede jer med dem alle





Der var også indisk og islamisk kunst og alt muligt andet, så det var spændende





Og hjemme igen.
Her bare dagens køb - nye shorts og t-shirt :-)





Og så lidt billeder fra i dag...




South Australian Museum udefra





Her den aboriginale afdeling (hvis man kan sige det)





Det var meget spændende





Relatedness





Og det her var noget med fossiler
- det kan man i hvert fald godt kalde det røde land...





Og noget med mineraler som også var rigtig flot 





:-)






Og ud i verden igen...






Det var godt nok en masse billeder, men der var også meget at vise.

Har kun 2 skoleuger tilbage nu, det er så mærkeligt! Og jeg ved bare at de vil gå hurtigere end nogen af de andre... Men det er også dejligt at tænke på snart at skulle se lille Danmark igen.


Håber i nyder lidt forårsvejr derhjemme!


Hej så længe



Ingen kommentarer:

Send en kommentar