onsdag den 9. januar 2013

CLELAND

Heej!

Jeg har haft den bedste dag i dag - jeg har set kænguruer! Og koalaer! Og alle mulige andre mærkelige dyr.
Jeg var i Cleland Wildlife Park med Maria som lægger oppe i bjergene. Det startede med at hendes far kørte os hen til starten af bjergene hvor der er en sti og så gik vi hele vejen op som var 2,6 km til Cleland. Det var en helt vildt flot tur, men godt nok også meget op af...
Da vi kom var der sådan et sted man kunne holde en koala og få taget billede så det gjorde vi og så bagefter så vi også kænguruer og fodrede dem med mad man kunne købe til dem. De var søde de fleste af dem, men de store var også lidt uhyggelige. Vi så også emuer som var ret uhyggelige og der var også sådan et "show" hvor der var en dame der havde en helt vildt lang slange snoet rundt om sig. Glad for det ikke var mig...

Men her kommer selvfølgelig en masse billeder...







Først det flotte vandfald forneden af bjergene





Her da vi var kommet lidt op





På stien :-)




Cleland 2,6 to go...





Så kom vi frem





Wildlife Shop!





Første syn af en koala





Og så kom vi tættere på...





Så nuttet!
De sover 20 timer om dagen så når de endelig er vågne skal der spises...





Fugle med lange næb





Kænguru!!!





Så er der mad





Hej med dig




Og en lille en, nurh!






Og en af de større - der her bliver fodret af en tysker





Og en lille en i pungen!





Emuer





Og så fik jeg endelig taget mig sammen til selv at fodre en...





Og lidt mindre versioner - wallabies :-)





Høje træer og Maria i hjørnet





En dingo - ved ikke hvad den hedder på dansk...





Og vores frokost, hmm...





Så stort





Og der bliver fodret igen...





På vej ned 





Vandfald





Og mig igen forenden af springvandet :-)







- Det var i hvert fald nogle af billederne, tror de viser det meste.

Lige nu er jeg bare træt og lidt øm i benene men det var helt vildt flot at se og en dejlig tur.
De seneste par dage har jeg forresten spillet en AMT turnering i Salisbury som også var sjovt. Jeg kom ind i hovedrunden men tabte desværre runde og i double hvor jeg spillede med Isabella denne gang kom vi til anden runde, så det var helt udmærket.
I morgen står den på stranden, så det bliver heller ikke dårligt :-)


Hej så længe!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar