mandag den 24. december 2012

HAHNDORF

Hej alle sammen og glædelig juleaftensdag!
Dette indlæg bliver dog ikke om jul men noget helt andet nemlig Hahndorf, hvor jeg var igår. Hahndorf er den ældste tyske bosætning/koloni i Australian (meget klogt), og ligger ca. en times tid med bussen herfra. Og jeg var der med en der hedder Otto som jeg kender fra tennis, da han bor deroppe med sine forældre på en farm hvor de har en bager forretning.
Og derudover var der også en helt masse tyske slik forretninger, souvenir butikker, cafeer, osv, osv. Det var et rigtig hyggeligt sted med masser af små gamle huse - helt anderledes end herinde i byen.
Derudover var den varmeste dag i mit liv indtil videre, hvor temperaturen kom op på 40 grader, wuhuu, så det var også noget af en oplevelse...

Men her kommer billeder!





Fine butikker



Café




Hihi - det ligner næsten, eller...




Slik i lange baner




Og den eneste ene - HARIBO!




Kæmpe kage




Bamser og kaffe :-)




Souvenirs




Noget dansk! Yaaa :-)




Synes jeg bare var komisk...




Og en pølse kan man få




IS




Og blomster




Og her Ottos farm




Med heste




Uha, lidt farligt...




Og så købte jeg en souvenir!
Elsker deres vejskilte og  selvfølgelig især dem med kænguruer og koalaer på,
så jeg fik købt den med koalaen i mini version.






Og så da jeg kom hjem skulle vi ellers hen til grandma og grandpa til middag.
De boede så fint, jeg har virkelig aldrig set noget lignende. Vi fik lækker mad og dessert og så skulle der ellers spilles på klaver og synges australske julesange bagefter. Det var virkelig sjovt og så anderledes end derhjemme, men de kunne helt vildt godt lide mig og jeg elsker at være med. 




Sascha inden vi tog afsted




Et af gæsteværeslerne....
Bare så i kan se finheden.




Spisebordet med juletema




Og mig og Sasch :D





Og i dag har jeg ellers også haft en travl dag hvor det primært stod på bagning med Sascha og så har vi ellers bare gjort det sidste klar til i morgen...




Vi bagte både honning kage (fra danmark), ginger bread og short bread, og det hele er blevet så lækkert.




Glasur





Og det endelige resultat





Nu skal jeg ellers bare ind og se the christmas carols i fjernsynet og så venter den store dag i morgen. Kan ikke vente! Og i skal selvfølgelig også få masser af billeder derfra - min første og højst sandsynligt eneste australske jul...

Vi ses!

Og ups, glemte næsten - rigtig glædelig jul til jer derhjemme!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar